Lead opvolging. Wat is dat nu eigenlijk? Het is eigenlijk het in kaart brengen van jouw potentiële klanten op Instagram.
Het belangrijkste bij lead opvolging is dat wanneer je een reactie krijgt (in je DM of in je Feed) dat je daar op antwoord. Wellicht ga je op een gegeven moment herkennen dat iemand wel veel reageert.
Leads bijhouden kun je op verschillende manieren doen:
- Trello
- Excel
- Notion
Maak ook notities per potentiële klant. Wat schrijf je dan op?
- De personen die jouw Stories kijken. Doe dat bijvoorbeeld per dag aan het begin van de storyline en aan het eind van de storyline. Doe dit een week lang. Noteer de eerste 20 Instagram namen van mensen die je Stories bekijken. Is hier iets in te herkennen?
- Houd lijstjes bij van de polls. Als in: noteer de dag met welke poll dat is. Zo kun je het in je archief van Stories altijd terugvinden. Wat iedereen gestemd heeft, onthoud Instagram ook. Ook daarin kun je een patroon herkennen. Ideaal tijdens sales.
- Houd lijstjes bij van de polls. Als in: noteer de dag met welke poll dat is. Zo kun je het in je archief van Stories altijd terugvinden. Wat iedereen gestemd heeft, onthoud Instagram ook. Ook daarin kun je een patroon herkennen. Ideaal tijdens sales.